Thursday 1 August 2013

RESIPI RAYA : CORNFLAKES GOLDEN HONEY

assalamualaikum anak2 ku ~ ~ hari ni aku penat sikit sebabnya baru balik dari shopping raya . tapi aku rajin nak mengetaip ni . so aku nak sambung bagi resipi raya kali ni . haa ada nampak tajuk resipi yang super awesome tuh ? XD hahah act saje je nak kasi nama baru kat cornflakes madu ni . baru ada wow kan :D dah moh ler kita terjah apa yg perlu ada utk resipi kali ni .


BAHAN-BAHAN :

400 gm cornflakes
200 gm buttercup
70 gm gula aising
8-15 sudu besar madu / golden syrup - aku guna madu utk lg sdap
choc chip dan ceri - untuk hiasan




1) Pukul buttercup dan gula sehingga kembang & gebu mcm kat atas ni.


2) Masukkan cornflakes, madu, ceri dan choc chip dan ramas sampai sebati. Tambah madu mengikut kesukaan korang. Masukkan ke dalam cup dan bakar selama 15 minit pada suhu 180'C .


dan


TADAAA !! sebab tu la digelar golden ..xnmpk tu berkilau sampai membutakan mata dan hatimu XD

tapi aku ade buat dua jenis tau . lagi satu aku campur dengan coco crunch .


ni . aku tabur manik sikit kasi nmpk cun . klu nak buat guna coco crunch kena kurgkn gula sebab coco crunch dah manis :)



ok lah hari ni nak berkepoh sikit je .. selamat mencuba okay ! :D assalamualaikum .. (jgn duk senyap2 makan pulak time pose)



note : jgn guna sudu besi untuk gaul selepas letak madu takut hilang khasiat madu.







No comments:

Post a Comment